söndag 27 september 2009

Annorlunda händelse!

Idag hände det nått som var otroligt irriterande men ändå ganska kul..
Jag och min pojkvän ska köpa den här lägenheten om en vecka och banken ville att vi skulle köpa eller skriva en bostadsrättsöverlåtelse.

Nu i helgen bestämde vi oss för att åka till akademibokhandeln och köpa en sådan.
Allt gick bra vi hittade det vi skulle ha och vi konstaterade att det var sjukt dyrt för ett litet papper men vi bestämde oss för att det var värt det ändå så då köpte vi ett sådant. Hittade även ett sambo avtal som vi köpte på en gång.

Min kille kom då på att det var blåsigt ute och vi bestämde oss för att det var lika bra att köpa en plastficka så att inte dokumenten skulle gå sönder på vägen hem.
Än så länge allt väl.

När allt var inhandlat allt så kom vi fram till att vi var hungriga och eftersom klockan var efter ett och vi inte hade ätit nån lunch så var inte det så konstigt.
Vi köpte oss då en varsin cheeseburgare från mc donalds och gick och satte oss vid ån.
Det var det första misstaget, att sätta oss vid ån.

Min kille är såklart en gentleman så han hade tagit kassen ifrån akademibokhandeln, för att jag skulle slippa bära den.
Det han inte tänkte på men som jag ganska säkert hade tänkt på var att det var, som sagt, blåsigt ute och i påsen fanns det endast två papper i en plastficka.
Så vad händer?
Jo, det kommer en kast vind som tar tag i våran påse med våra otroligt dyra dokument, och slänger ner dem i ån.
Min kille flyger upp och skriker rakt ut, men för i helvete!! Alla vid ån tittar på oss.

Han upptäcker då att rakt bredvid oss finns det en livräddningsboj och en "fiskarpinne".
Han tar då pinnen och fiskar upp våra dokument.

Två saker var bra med detta 1. Att det fanns en fiskarpinne där vi var 2. Att dokumenten fanns i en plastficka, för tro det eller ej men de är fortfarande användbara!
Om de däremot inte hade legat i en plastficka hade det inte funnits en chans att vi hade kunnat använda de!

Min reaktion under hela incidenten, skratt!
Vad annat kan man göra när ens dyra och värdefulla papper flyger rätt ner i ån?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar