tisdag 18 maj 2010

Tisdag..

.. tror att det var första dagen som jag döpte mitt inlägg till tisdag, det känns bra.
Sitter här och försöker roa mig så jag sedan ska ta tag i uppsatsen igen. Intalar mig själv att trots jag har jobbat stenhårt idag så behövs det lite till innan jag kan lägga ifrån mig papprena och bege mig till den alltför ofta lockande soffan!

Vädret är på topp förutom att det blåser storm.. inge kul att gå ut då!
Väntar på att min älskling ska komma hem så jag får slippa skriva mer på uppsatsen, vill ha en anledning till att inte göra det för jag har kommit in i en svacka nu då det går bra att skriva men det är SÅÅÅÅÅ tråkigt.

Hoppas den försvinner snart så jag kan skriva med nöje igen för egentligen är det ju ganska kul!
Kom precis på att jag måste hänga tvätt. Vilken tur att den inte börjar mögla så fort för då skulle min tvätt alltid fyllas med små gröna fläckar för jag glömmer alltid bort den minst en timme..
Det är fördelen med att ha en tvättstuga, då vet du att du håller på att tvätta och måste komma ihåg det, har du en hemma så ser du bara tvätten när du går in i rummet och oftast blir det en tråkig överraskning. Fast det finns vissa födelar med att ha maskinen hemma det måste jag medge.

Det stinker melon här, vi var och handlade igår och köpte då en melon som min älskling sa att vi måste ha framme så den mognar lite, den gör ju inte det i kylen, men nu tycker jag att det luktar melon i hela vardagsrummet... (fruktskålen står där).

Igår träffade jag min handledare och det gick verkligen över förväntan, det är så konstigt för jag var helt säker på att det inte skulle gå bra när jag kom dit igår, var helt säker på att jag skulle gå hem och lägga mig i, den berömda, soffan och tycka jätte synd om mig. Men så blev det inte, hon tyckte att jag hade varit jätte duktig och att jag skulle fortsätta så, jag fattade ingenting.

I helgen bär det av hem för att jobba. På söndag blir det en tur till mormor och morfar innan det bär av hem igen! Ska bli trevligt!

Sitter här med en vas full med tulpaner, pappa ville ha våra tulpanlökar från landet eftersom vi bara hade tänkt slänga de, så han fick lökarna och jag tog in alla tulpanerna och shit vad fint det blev!

Igår skulle jag sätta ut mina tomater så att de skulle få lite sol på sig. Så jag började ställa ut en och inser att det är en geting som surrar vid fönstet, blev livrädd att han skulle flyga ini lägenheten och att jag inte skulle kunna gå in innan min älskling kom hem sju timmar senare!! Så det hela slutade med att hälften av tomaterna fick komma ut och resterande hälften fick stanna inne. Hoppas de inte blev ledsna :)

Dags att ta tag i tvätten och sedan skriva lite till innan Top Modell reprisen går :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar