torsdag 13 augusti 2009

Augusti!

Jaha då var det redan augusti då! Helt sjukt vad fort det går!
Nu är jag hemma på en visit och imorgon åker jag tillbaka till mina föräldrar, har varit skönt att få vara hemma ett litet tag nu!
Nu har jag bara en arbetsdag kvar, om man inte räknar med två som jag har fått i början av september för att täcka upp för en tjej som vill vara ledig då!

Igår var jag på besök i huvudstaden syrran skulle upp och hälsa på några vänner men de skulle inte ses förrän de slutade att jobba så hon frågade om inte jag hade lust att komma upp och shoppa lite med henne innan de slutade, och det passade rätt bra för min pojkvän jobbar utanför Stockholm så då kunde jag åka bil med honom hem!

Jag får alltid en konstig känsla när jag hoppar av tåget i Stockholm, jag förstår inte hur man kan bo där, (förlåt alla Stockholmare) kanske beror det på att jag är från ett litet ställe och inte gillar "pulsen" i stan, men på riktigt, om jag bodde i Stockholm och hade varit ute i stressen i stan en hel dag och tog tunnelbanan några stationer och sen var hemma så skulle nog jag behöva åtminstånde fyra dagar på mig att repa mig för att kunna slappna av och känna mig hemma!
Så det ska nog mycket till innan jag flyttar till stressen i Stockholm!

I alla fall så var det en bra dag igår vi fikade två gånger och shoppade lite på rea.
När jag kom hem var jag som vanligt helt slut! Då köpte vi kebab och satt bara och slöade och hade det bra.

Nu är det förresten bestämt att vi ska köpa den här lägenheten!
Så troligen i början av september är jag lägenhetsägare, eller tillsammans med min pojkvän äger jag en lägenhet! shit vad stor jag börjar bli! Lägenheten behöver viss upprustning så vi ska vara och fixa lite i alla rum men jag tror att det kommer att bli jätte bra! Ska faktiskt bli kul att äntligen få bestämma själv vilka tapeter vi ska ha och vilka golv vi vill ha hur vi ska inreda för att det ska bli allra snyggast.

Nu ska jag äta lunch och se på en film, Romy och michele: blondiner har roligare heter den, hoppas att den är bra för jag känner att det skulle jag behöva just nu, två timmar slappande över en bra film!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar