lördag 20 juni 2009

Midsommardagen!

Igår var det midsommar. Det märktes om inte annat på vädret.
Min midsommar firades med släkt och vänner samt pojkvän. Det var trevligt, syrran och jag hade fixat lekar som de andra tyckte var jätte roliga. Vi hade med kul när de andra gjorde lekarna, vi hade en lek som var charader med talesätt och ordspråk. Hur kul är det inte att se på när andra försöker göra teater utan ord!

Annars bestod midsommar mest av det traditionella, mat och dryck. Stackars syrran fick köra hem oss och bilen runt två i natt.
Framför oss körde en bil som vi tror hade en onykter förare eftersom han körde väldigt skumt. Varför sätter man sig i en bil när man har druckit? Okej om man inte bryr sig om sitt egna liv, men alla andras kan man väl i alla fall tänka på. Jag hade gärna varit nykter hela midsommar om ingen annan hade kunna tänka sig vara det, för jag hade aldrig låtit någon köra mig som hade druckit och jag skulle aldrig köra och dricka!
Har ni hört historien om Molgan? Det var en man som hade polisen bakom sig när han körde rattfull, han körde vingligt och helt galet. På nått sätt lyckades den här mannen ta sig in på en bensinmack och parkera bilen och förflytta sig till passagerar sidan. När polisen kommer och säger att han har kört rattfull svarar mannen med att säga att det inte var han utan hans kompis Molgan. Polisen frågar vart Molgan är och får svaret att han sprang upp i skolgen. När polisen frågar hur Molgan ser ut svarar fyllot att han är 1.20 meter lång och blek i annsiktet. I rättegången släpptes mannen eftersom ingen hade kunnat bevisa att det inte var Molgan som körde bilen...

Min förkyldning sitter kvar, men nu har jag inte så ont i halsen utan nu är jag snuvig och har börjat få hosta! Känns det inte som man oftare blir längre sjuk nu för tiden än förut? Antingen har vi fått nya virus och bakterier eller så är det så det blir med åldern.
På tal om ålder, vi hade en diskussion igår kväll som handlade om hur "annorlunda" ungdomen är idag mot när mormor var liten. Jag säger "du" till alla som var på midsommar firandet igår, även om de är äldre än mig, men på mormors tid sa man "tant" eller "farbror" framför namnet på den som man talade med, om personen ifråga var äldre. Skulle vara kul om någon sa "tant Sandra" till mig idag! Fast jag skulle nog ta det som en förolämpning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar