onsdag 17 juni 2009

Sjukling!

Såklart så blev mitt halsont ännu värre, vaknade runt sju imorse och hade ont i halsen ända upp till öronen, var tvungen att gå upp och ta en strepsil, ni vet en sån där halstablett som de säljer på Apoteket, jag tror att det ska innehålla lite bedövningmedel.
Hur som helst så tycker jag att de fungerar iallafall, när jag hade tagit den så gick jag och la mig igen och vaknade inte förrän tio, fortfarande med en himla halsvärk, så jag packade mig iväg till soffan och slog på canal + och tittade på någon ungdomsfilm, eller tittade och tittade jag sov lite och tittade lite.
Vid två tvingade jag mig upp ur soffan och började bädda sängen och diska och lite annat, hela tiden fick jag lov att ta en paus för att orka fortsätta.
Jag fattar inte att man kan bli så slö i kroppen över en natt bara. Hoppas det försvinner lika fort eftersom jag ska jobba imorgon och där kommer det att vara full fart och massor att göra. Men jag har druckit massor med vatten och te så jag hoppas att det ger resultat.
Imorgon bär det av hemmåt för att jobba en dag och för att fira midsommar hos mormor och morfar, i år ska min älskling följa med så det blir första året som vi firar midsommar tillsammans och det ser jag verkligen fram imot!
Sen ska jag vara hemma tills på måndag eftersom jag jobbar kväll på söndag. Men på måndag ska jag åka hem igen och träffa min älskling. Sommaren brukar vara tuffa för oss eftersom jag jobbar i en annan stad och det blir för långt att pendla. Men det brukar fungera rätt bra och det kan vara bra för förhållandet att behöva sakna varandra lite.
Nu är klockan lite över nio och nu ska jag gå och lägga mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar