lördag 13 juni 2009

Smygfis..

Jag är fortfarande i Umeå hos syrran och det är fortfarande full fart hela tiden.
Igår var vi och bowlade och tro det eller ej men jag vann en av tre matcher wiiie! Jag gjorde en strike, okej kanske inte så mycket att skryta med men det är ju bättre än ingen!

Efter bowlingen gjorde vi oss i ordning och sen var det dags för utgång, vi gick till TC (teatercaféet) och vi började med att parkera oss vid baren, jag drack ett glas rött och de andra skulle ha olika drinkar som inte blev som de tänkt sig.
Efter vi hade druckit klart ville de andra dansa och jag är egentligen ingen dansare, jag har aldrig fullt fattat nöjet med att dansa. Visst det kan vara kul ibland, men jag känner mig mest dum och taktkänslan är det lite si och så med. Av nån underlig anledning tror alla pojkar därute att när flickor dansar är det fritt att ta på dem var man vill och hur man vill.
Men iallafall igår dansade jag och nu kommer en till anledning, som jag innan kvällen inte visste fanns, till varför jag har svårigheter att se dans som ett nöje. Vi står på dansgolvet och det var inte så mycket folk där, eller vi fick plats bra iallafall. Vi står då och dansar i en ring med varandra, och framför oss står en kille som har dansat där ett bra tag, helt plötsligt kommer en mördardoft mot oss, det luktar som en fis som har blandats till av diverse ingredienser. Vilket med andra ord betyder riktigt illa!
Killen som är skyldig till allt detta avslöjar sig ganska uppenbart eftersom han får otroligt bråttom därifrån och kunde man inte skymta en skamsen min?
Iallafall så håller jag för näsan i säkert fem minuter innan mina lugtvägar godkände syret igen. Men allvarligt talat vem släpper sig på dansgolvet? Han måste ju själv ha kännt stanken eftersom han skyndade sig därifrån! När jag funderade på situatonen så här i efterhand så kanske det inte var en fis, det kanske var något mycket värre!
Annars var kvällen okej.

Idag har jag färgrat håret, först vart det blått och sedan vart det bra. Jag är fortfarande fusk blond men jag har mörka toner i det samt lite rosa och lila slingor.
Nu ska jag se Bolt för andra gången visst är den bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar