fredag 1 maj 2009

Valborg!

Valborg firades som vanligt i Uppsala. Massor med folk var det och vädret var kanon. Det hela började med att vi tog cyklarna ner till ekonomikumparken där vi satt och njöt av vädret och drack lite cider/öl, och pratade med lite folk.
När min älskling och jag insåg att vi var för kissnödiga för att sitta kvar bestämde vi att det var dags att börja röra på oss.
Vi hade varit där i tre timmar då så det började bli tid för det.
Eftersom vi båda var kissnödiga så åkte vi förbi min killes mamma för att passa på att låna toaletten och för att ta en mysig fika.
Efter det var det dags att åka hem igen, för hon skulle ha middagsgäster och då ville vi inte störa nått mer.
Vi tog då och åkte hem och startade grillen.
Sedan hade vi en romantisk middag på uteplatsen, det var jätte mysigt, på gränsen till för kallt men ändå mysigt.
Sedan var det dags att åka till en fest i gamla Uppsala, vid tio gick vi till majbrasan, jag har aldrig fattat känslan med majbrasan, jag står mest där och undrar om detta är året då jag ska brinna upp eller inte.
Men jag klarade mig även detta år.
Sedan var det charader dags på festen innan klockan började närma sig ett och det var dags att åka hem.
Idag ska jag bege nig tio mil hemåt för att hälsa på mina föräldrar och jobba lite, för pengar är alltid nått som är välkommet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar